כתבה במגזין "להב"

סקירה קצרה על פעילות ארגון המדבירים / גל כהן חבר ועד ודובר הארגון

 

ארגון המדבירים הנו הגוף המקצועי היחיד בישראל המאגד את המדבירים המורשים תחת קורת גג אחת. נכון לכתיבת שורות אלה הארגון מונה כ – 600 מדבירים בעלי רישיונות מהמשרד להגנת הסביבה וגדל מיום ליום.

ועד הארגון

בראש הארגון עומד מר ברק אריאלי בתפקיד יושב הראש של הארגון ולצידו מר גל כהן דובר הארגון, מר רפי חפץ יו"ר ועדת ההכשרות המקצועיות, מר בועז קייזרמן האחראי על כתיבת תקן הדברה ומר נתן פלהיים. ועד הארגון פועל במרץ רב לעשייה ולהובלת תחום ההדברה בישראל.

מפעילות הארגון

משימות חשובות וקשות עומדות בפני הועד המכהן בכל הקשור לקידום מעמד המדביר בישראל. אחת מהן ואולי הקשה ביותר הנה הפעילות בנושא חוק ההדברה החדש שחוקק בכנסת ובימים אלה נכתבות התקנות הנלוות לחוק. מצד אחד, החוק הנו חוק חשוב ביותר וארגון המדבירים מברך על כך, מאידך,  החטיא את המטרה העיקרית שלו, שהיא שלום הציבור, בכך שצמצם מרכיבים חשובים מאוד בהכשרת המדביר. החוק כפי שנכתב, מאפשר למי שזה עתה סיים לימודיו לקבל רישיון ולהתחיל בביצוע פעולות הדברה ולעשות את צעדיו הראשונים במקום הרגיש ביותר, הוא מגורי האדם, מקום בו תינוקות זוחלים, מבוגרים שוהים מרבית היום, נשים בהריון ועוד. אחת ממטרות הארגון הוא להחזיר ואף להגדיל את תקופת ההכשרה שכל מדביר צריך לעבור עד לקבלת הרישיון, בכדי לאפשר למדביר עצמו את המקצועיות הדרושה וללקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר.

לאור זאת, אחד האתגרים שעומדים בפני תחום ההדברה בארץ כיום הוא העמקת הידע ושיפור המקצועיות של המדבירים על ידי קיום קורסים ארוכים יותר, לימודי המשך למקצוע ההדברה וימי עיון רבים ככל האפשר.

אתגר נוסף הוא העלאת המודעות בקרב הציבור לכך שהדברת מזיקים וחומרי הדברה הם לא משחק ילדים. הקלות בה כל אחד יכול לרכוש חומרי הדברה חקלאים ולבצע הדברה תברואית בביתו חייבת להיעצר. אנשים לא מבינים את הסיכון בו הם מעמידים את עצמם ואת בני ביתם.

במהלך כהונת הועד המכהן, ערך הארגון מספר ימי עיון מקצועיים, פעל בהצלחה להסרת סעיף ההדברה התברואתית מצו רישוי העסקים הדרושים ברישיון עסק, המשיך את פעילותו מול משרד הבריאות לשיתוף פעולה בתחום עסקי המזון, התחדש באתר אינטרנט חדש ובאפליקציה ייעודית ועוד ועוד.

הארגון פועל לטובת חבריו במישורים רבים שרק הולכים וגדלים מיום ליום. לטובת חברי הארגון, עומדת תמיכה מקצועית און ליין בדמותה של רשת חברתית המספקת לחברים הצעות, ייעוץ מקצועי, המלצות מומחים מהתחום ועוד. כל זאת ללא תמורה. בנוסף מוצעים לחברים חבילת ביטוח ייחודית ואטרקטיבית במיוחד, עם אחריות מקצועית.

ארגון המדבירים חבר לארגון "להב" ולוקח חלק פעיל בפעילות המשותפת עם ארגון הגג של העצמאיים והעסקים הקטנים והבינונים בישראל. ארגון המדבירים ימשיך לחזק את "להב" גם בשנת העבודה הבאה ורואה בו גוף שנלחם יום-יום שעה-שעה, עבור אלה שאין להם כתובת אמיתית למצוקותיהם.

הארגון מזמין את כל העוסקים בתחום ההדברה התברואית בישראל, לחבור ולהצטרף לארגון. וממליץ לקהל הלקוחות לבחור מדביר חבר ארגון.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

 

נציגי הארגון עם נשיא להב ושר הכלכלה בהפנינג "מחבקים את בעלי העסקים מאזור עוטף עזה"

כתיבת תגובה