חיבוק חם למדבירים מהשרה להגנת הסביבה בכנס השנתי של הארגון

השרה להגנת הסביבה בכנס ארגון המדבירים

ביום חמישי 2/3/23 התקיים ברמת אפעל כנס שנתי מקצועי מוצלח ומכובד של ארגון המדבירים. חברי הארגון ומדבירים נוספים שנכחו באירוע שכלל הרצאות מקצועיות, קיבלו עדכונים מוועד הארגון והיועמ"ש על פעילות הארגון בשנה האחרונה ופרטים על תוכניות ואתגרים לקראת השנה שבפתח. נציגי החברות המובילות בשוק ההדברה הישראלי לקחו חלק באירוע והציגו את פעילותם ומוצריהם ביריד מכירות ססגוני במיוחד. על הכנס ניצח יו"ר ועדת בחירות וחבר הארגון הוותיק איתי ארנון.

איתי ארנון יו"ר וועד בחירות ארגון המדבירים

פתחה את הכנס אורחת הכבוד, השרה להגנת הסביבה הגב' עידית סילמן, אשר הפגינה תמיכה לא שגרתית בציבור המדבירים. השרה, שנכנסה זה לא מכבר לתפקידה, הביעה נחישות לשנות את היחסים העכורים הקיימים בין המשרד להגנת הסביבה לציבור המדבירים בישראל ולפתוח דף חדש וערוץ הידברות ישיר וחופשי בינה לבין נציגי ארגון המדבירים והמדבירים בכלל. "היה לי חשוב להיות אתכם ולהעביר כמה מסרים באופן אישי וישיר. עוד לפני שנכנסתי לחיים הפוליטיים גיליתי שעולם ההדברה הוא לא מה שמספרים עליו. לא צריך לצאת מהבית לשלושה ימים אחרי שמרססים לך את הבית בכל מיני חומרים. אפשר לפתור בעיות מזיקים גם באמצעות טיפול ידידותי ע"י כמה טיפות ממזרק קטן". עוד אמרה השרה: "ענף ההדברה קריטי גם לכלכלה וגם לאיכות הסביבה בישראל… חברי ארגון המדבירים זו סיירת וצריך להרחיב אותה… נבחן את נושא הבחינות לעומק, נשב יחד ונכניס כוח אדם איכותי לענף". לגבי מערכת היחסים הקיימת בין המשרד להגנת הסביבה לבין המדבירים אמרה השרה: "תם עידן, נשנה מהתחלה ועד הסוף. אנחנו שותפים לדרך ונשמור יחד על איכות הסביבה ובריאות הציבור. אנחנו כמשרד נעזור לכם".
לאחר דבריה מסרה השרה את מספר הטלפון הישיר שלה לקהל וקראה לפנות אליה בכל בעיה ושאלה.

יו"ר ארגון המדבירים אבי חסון אמר בתגובה למפגן התמיכה יוצא הדופן מהשרה: "ארגון המדבירים מייצג מאות בעלי רישיון הדברה. אנחנו אמנם לא מייצגים את כלל בעלי הרישיונות בארץ אבל כן מייצגים את המקצועיים והאיכותיים ביותר. על מנת להעצים ולחזק את הארגון וחבריו אנו זקוקים לתמיכת המשרד להגנת הסביבה ואגף מזיקים והדברה ולכן דבריה וכוונותיה של השרה מאוד חשובים. המציאות שהמשרד להגנת יצר בשנים האחרונות מונעת ממדבירים בעלי רישיונות בסיסיים להתקדם מקצועית. בעקבות רגולציה קשוחה ודורסנית לא נפתחים קורסים, מאות מדבירי דירות תקועים בשל אי קבלת סמכויות לביצוע פעולות הדברה בעסקים ובניינים גדולים. זה פוגע גם בחברות ההדברה הגדולות המתקשות לגייס כוח אדם בעל רישיונות מתאימים לדרישותיהן. קיימות בעיות רבות נוספות שנובעות מחוסר קשב ואי שיתוף פעולה בין הגורמים האחראים במשרד להגנת הסביבה לבין נציגי ארגון המדבירים. ארגון המדבירים מאגד את אנשי המקצוע המובילים בארץ, בעלי ניסיון של עשרות שנים. מן הראוי שנהיה שותפים לתהליכי קבלת ההחלטות המתקבלים במשרד להגנת הסביבה, אבל לפני הכל, אנו דורשים שיקשיבו לנו, יכבדו את דעותינו ויתייחסו לדרישותינו. אני מקווה שכעת נוצרה הזדמנות לשינוי וכפי שהשרה אמרה, נפעל יחד לשמירת איכות הסביבה ובריאות הציבור בישראל.

אבי חסון, יו"ר ארגון המדבירים (מימין) וחבר הוועד מוחמד חטין עם השרה להגנת הסביבה

בהמשך הכנס הועברה הרצאה בנושא בטיחות בעבודה ע"י המדביר והיועץ בועז קייזרמן. הרצאה נוספת על טוקסיקולוגיה, הרעלות ותכשירי הדברה נתנה ע"י ד"ר אלפרד כהנא מהמכון הארצי למידע בהרעלות.

בחלקו האחרון של הכנס נערכה האסיפה השנתית של עמותת ארגון מדבירי מזיקים בישראל. אבי חסון היו"ר הציג את פעילות הארגון מאז כניסתו לתפקיד בשנת 2021. טל ויינברג, דובר הארגון, הציג קמפיין חדש למיתוג וקידום הארגון ברשתות החברתיות. התקיימו מספר הצבעות בנושאי דמי חברות שנתיים, חובת קיום ביטוח, שיפוי אורגנים ותקנון הארגון. דיון סוער במיוחד התקיים בנושא תנאי חובת הביטוח הקיים כיום, המחייב כל חבר ארגון להיות מבוטח בביטוח מקצועי טרם כניסתו לארגון. לאחר הצבעה הוחלט לא לבטל תנאי זה.

ארגון המדבירים מודה לכל אלה שלקחו חלק וסייעו בהפקת אירוע מוצלח ומכובד ובראשם חברי הוועד דוד פרץ, יחזקאל טרבלסי, שמעון כהנוביץ ומוחמד חטין. תודה למזכירת הארגון נועה גדליה ולכל חברי ארגון המדבירים שהגיעו ולאלו שלא צלח בידם להגיע הפעם. נתראה באירוע הבא.